Blog - RPG

Wyświetlono rezultaty 71-80 z 88.

Taaak

01-01-2007 23:17
0
Komentarze: 0
W działach: RPG
Koniec ferii, nastaje nowa kapitaliczeska rzeczywistość. Codziennie dojeżdżać na wydział, i użerać się tam ze sprawami, których nie rozumiem. Bywa. Oznacza to też, że muszę jakoś dobrnąć do sesji, na krakonie mnie nie będzie i takie tam. Poza tym, zarobić trochę trzeba. Może nawet nie zarabiać ile pracować, choćby jako wolontariusz. Mogę ostatecznie dawać korepetycje, no bo co? Za to trochę RPGowo się udzielam. 1. Kupiłem sobie w prezencie d20 modern. Przede wszystkim jako mechanikę, na której będę mógł grać w Wolsunga, ale też jako grę do kampanii we współczesnym świecie. Albo i nie: http://...

JAGS

23-12-2006 18:50
0
Komentarze: 4
W działach: RPG
Ech, głupi jestem. Ale po kolei. JAGS to system znany z jednego settingu. Wspaniałego, mrocznego, nie bójmy się tego powiedzieć - godnego nagród Wonderland. Ale mechanika? Jak działa? Jak się sprawdza? Do... chrzanu. To znaczy, nie jest nowa i oryginalna. Z jednym wyjątkiem. Kostki podstatwowe: 4k6-4. Bum o podłogę. Krzywa dzwonowa od 0 do 20, tak? No dobra, who I am to argue. Ale to niewygodne trochę. Trzy cechy główne, z cechami drugorzędnymi, zależącymi od głównej, z cechami trzeciorzędnymi zależącymi od drugorzędnych, i chyba jedną cechą czwartorzędną, Wielkością, zależną od Rozmiaru, zal...

Crystalicum - pierwsze wrażenia

29-11-2006 21:09
0
Komentarze: 3
W działach: RPG
Od momentu, kiedy dowiedziałem się, że ma wyjść jakiś system oparty na mangowej estetyce, konsekwentnie unikałem wszelkich informacji o nim. Otaku raczej nie byłem. Owszem, znam kilka serii, które lubię, wiem co to znaczą SuperDeformed, Ecchi i Kawaii, ale dla anime pobiłbym najwyżej jedno, góra dwoje dzieci. (Dla porównania - dla "Bez przebaczenia" pobiłbym dziesięcioro, dla Gwiezdnych Wojen czworo). W każdym razie, zadecydowałem, że skoro najwięcej i tak gram w D&D, i angażuję się w Wolsungu, mogę spokojnie zignorować to nowe cóś. Tak czy siak, kilka informacji do mnie jakoś dotarło - że są...

Megatony bluzgów

12-11-2006 14:15
0
Komentarze: 1
W działach: Studencki żywot, RPG
#@%#@$@@^^ $^@T$^@$@%%^$@@$ W skrócie, wczoraj wróciłem z sesji D&D do akademika, gdzie wyłączyli prąd. Pół budynku nie miało światła, internetu, herbaty, tudzież suszarek do włosów. Co więcej, święto narodowe, weekend, wybory, no i wyjazd większości elektryków do UE spowodowały, że dopiero teraz mogę wysłać tego bloga. Z rzeczy fajnych... ja wiem? Zagrałem w końcu w D&D, brakuje mi fajnych prestiżówek dla łucznika... Zwłaszcza dla łowcy demonów. Chce mi się niezwykle znów poprowadzić Gwiezdne Wojny... Pojawił mi się nowy superłotr do DF, w Polsce. Poza Profesorem Tytanem i jego kumplami, p...

Kim jestem i dokąd zmierzam

20-10-2006 20:49
0
Komentarze: 7
W działach: RPG
Jutro idę grać u Darklorda w D&D. A wy nie :P Gońcie się ze swoim wodziarskomrocznym Imladrisem. :P W temacie Taeru, zacząłem rozpisywać 7 Miast, i powoli klaruje mi się wizja "Francuza z +2 do uwodzenia", czyli archetypiczne zajęcia ich mieszkańców. Gdzieś mi wcięło kartkę, ale powoli będziemy zajmować się właśnie tymi obszarami cywilizowanymi. Oto Nerna, miasto techniki. Tutaj możesz kupić niezłą broń palną, ulice są oświetlane elektrycznie, i jeżdżą po nich tramwaje. Oto Savluk, stolica Sudowii, osada traperów i rybaków, którzy codziennie stawiają czoła dziwacznym morskim potworom. Oto Ome...

Shee -lud ciemnych lasów

14-10-2006 14:58
0
Komentarze: 0
W działach: RPG
Żyję i mam się dobrze. A żeby to udowodnić, rozważania na temat elfów na Taerze. Shee. To słowo jest synonimem elfa, istoty skrytej i płochliwej. Elfy przez tysiąclecia żyły w zdewastowanych puszczach, gdzie rodziły się potwory i wynaturzenia. Codziennie musiały też pogodzić się ze stratą ich najwyższych ideałów: mistrzostwa w magii, harmonii z naturą, no i oczywiście wiecznego życia. Teraz elfy to mniej więcej - paranoicy. Shee żyją w niewielkich miasteczkach w centrum największych lasów, z dala od ludzkich i gnomich siedzib. Miasteczkach, bo stałe budowle dają pewność. Każdą wieś elfów otacz...

Delta Factor, kilka lat temu

08-10-2006 21:10
0
Komentarze: 0
W działach: RPG
Aby oderwać się od smutnych myśli z piątku, podaję krótki preview pierwowzoru DF, Krzyżowców. Dziś z tego konceptu zostali najwyżej dwaj bohaterowie, ale generalna idea działa. http://www.writely.com/View?docid=dgwwx9qs_12dffp5q

Magiaimaszyna

28-09-2006 17:39
0
Komentarze: 4
W działach: RPG
No więc zaczęliśmy z Taerem. Taer, w odróżnieniu od DF (które się pisze), to nie jest heartbreaker. To jest przemyślany projekt, który podporządkowywuje się zasadniczo mechanice d20, ale nie trzyma się jej niewolniczo. Taer, jak wskazuje podtytuł "Magia i maszyna", jest światem science fantasy. Nie "Technofantasy". Technofantasy zawsze wydawało nam się dość obrzydliwym słowem, przywodzi mi na myśl ksenomorfy. Science fantasy natomiast osobiście kojarzę z cyklem jeźdźców smoków z Pern, z sagą Might&Magic, Mroczną Wieżą, i Urth. To dobre cykle. Nimi się inspirujemy. Taer zamieszkują ludzie, gnom...

RPG != sztuka

24-09-2006 22:22
0
Komentarze: 31
W działach: RPG
Chaotycznie, ale jestem zbyt dumnym artystą, by to czytać. :) Dlaczego RPG to nie sztuka? Po pierwsze, RPG jest grą. Gra zaś opiera się o interakcję graczy i MG, która nie jest przewidywalna, nie jest podporządkowana regułom tworzenia opowieści. Nawet jeśli wyeliminujemy kostki, mechanikę itp. , to i tak nie da się uniknąć konfliktów między opowiadającym a graczami. A jeśli gra opiera się tylko o słuchanie MG? Wtedy to może być sztuką. Ale to nie jest RPG. To gawędziarstwo, tylko wtedy mamy złudzenie, że jesteśmy bohaterami opowiadanej historii. Po drugie, sesja nie jest trwała i ma wartość...

Megakonkurs

20-09-2006 00:28
0
Komentarze: 1
W działach: RPG
Megakonkurs
No i stało się. Niniejszym ogłaszam utworzenie Grupy Kreatywnej Duża Małpa. Jej skład to na razie Jakub Osiejewski, znany z publikacji w Playboyu, Locusie, Timesie, Magii i Mieczu oraz CKMie, z pisania głupich blogów i głupich gier z błędami w tytule, i Marek Sawicki, gość spoza tzw. fandomu, autor wyjątkowo beznadziejnych opowiadań o shadowrunie, maniak Vonneguta i Paolo Coelho. Kawał snoba. GKDM ma za zadanie wspierać wspólne tworzenie takich rzeczy, jakie się podobają jej członkom, zmieniać rzeczywistość gier, ustalać nowe trendy i walczyć ze superzłoczyńcami. A tak naprawdę, to jeśli pomys...