» Blog » Legendy - część pierwsza
08-05-2008 21:42

Legendy - część pierwsza

W działach: Delta Factor | Odsłony: 1

Legendy - część pierwsza

LEGENDY (Złoty Wiek)

(Golden age) Legends

CZŁONKOSTWO: Glory Girl, Magicman, Meteor Maid, Swordsman, Valiant (lider), później Sammy Courageous (Defender).

ZADANIE: Walka ze złem, zwłaszcza z III Rzeszą. Zwalczanie przestępczości i obrona USA. Później też obrona Stanów Zjednoczonych przed komunistycznymi agentami.

SPRZYMIERZEŃCY: Rząd USA, Clark Swanson.

WROGOWIE: Wrogowie każdego z członków Legend, III Rzesza (Kapitan Krieg, Geshirr, Krähe), ZSRR (Obrotien).

OBSZAR DZIAŁANIA: Nowy Londyn, USA.

DEBIUT: Legends, Rise #1 (Sparrow Comics), autor: Lewis N. Hedge, rysownik: Zahariah Jackar

HISTORIA: Pierwszy skład Legend jest bardzo często uznawany za kanoniczny, jednak tylko Glory Girl była członkinią drużyny we wszystkich jej inkarnacjach.

Drużynę zebrał Valiant. Ted Holt po powrocie z Europy odkrył, że Stany Zjednoczone przyłączyły się do wojny. Po złożeniu raportu doszedł do wniosku, że grupa wyszkolonych w walce osób, posiadających zdolności podobne do niego, mogłyby pomóc w walce z nadciągającym japońskim zagrożeniem. Jego zwierzchnicy zaakceptowali tą ideę, i Valiant wyruszył na poszukiwania ludzi z nadludzkimi mocami (Legends, Rise #1, Funny Frog Stories #42).

Pierwszym z nich był Magicman. Valiant uznał, że może on posiadać magiczne moce, wyśledził go i zaproponował przyłączenie do nowego oddziału. Będąc samotnym mścicielem, Magicman odmówił, jednak wspomniał o Meteor Maid (Legends, Rise #1). Ta z kolei entuzjastycznie poparła stworzenie nowego oddziału. Valiant próbował zwerbować wojowniczkę z planety Sirenia – Glory Girl. Ta, uznając, że przyjęcie jej i Meteor Maid będzie krokiem w dobrym kierunku, przyczynkiem do wyzwolenia kobiet, zgodziła się. Nie znała wtedy jeszcze Meteor Maid.

Valiant, Glory i Meteor Maid pod wpływem tej ostatniej postanowili sprawdzić swoje umiejętności patrolując miasto. Niestety, zostali zaskoczeni przez gang Koszmarnych (Nightmarefolk), stworów służących Madame Mental. Porwano Meteor Maid, i Glory Girl z Valiantem ruszyli jej na ratunek. Magicman był na tropie tej dziwnej telepatki i los zetknął go z nimi. Do Glory Girl i Magicmanem doszło do walki, jednak pogodził ich Valiant. (L,R #1)

Magicman bez trudu wyśledził siedzibę Madame Mental, gdzie psychopatka planowała wprowadzić ogniowe ataki Meteor Maid do koszmarów ludzi w mieście, powodując falę nieświadomych podpaleń. Rozgorzała walka, i bohaterowie schwytali łotrzycę. Valiant ponownie zaproponował Magicmanowi przystąpienie do drużyny, a ten tym razem się zgodził. (L,R #2)

Billy Fawcett usłyszał o czterech bohaterach pracujących wspólnie, i postanowił jako Swordsman dołączyć do drużyny (L,R #2, Mysterious Tales #87). Odszukał Meteor Maid, która wzięła go za kolejnego pirata, i zaatakowała, jednak dała się przekonać, i tak Swordsman dołączył do drużyny.

Armia amerykańska na kwaterę główną przeznaczyła budynek w Nowym Londynie, mieście Glory i Magicmana, stąd też NL czasem nazywane jest miastem bohaterów.

Drużyna walczyła z wieloma łotrami, jednak ci nigdy nie mogli połączyć się w jeden zgodny front. Często towarzyszyły temu wyprawy do Europy czy na front Pacyficzny, jednak z reguły bohaterowie stawali przeciwko żołnierzom i metaludziom, odmawiając walki z ludnością cywilną.

 

GLORY GIRL (1940)

Imię i nazwisko: Księżniczka Galaria z Sirenii. Znana też jako Gloria Sirenn.

Pochodzenie: Sireniańska wyszkolona wojowniczka (udoskonalony człowiek: hodowla i dobór nienaturalny).

Zawód: Superbohater, wojowniczka, dyplomata; reporter.

Członkowstwo: Członkini Legend.

Przyjaciele: Legendy (zwł. Valiant), wszyscy superbohaterowie.

Wrogowie: Wrogowie Legend, Valeria Vista, Revand, Demongate, Oborotien.

Rodzina: Królowa Titania, książę Metalor (matka i ojciec), Ousa (siostra), Revand (Sart – przyrodni brat).

Pochodzenie: Planeta Sirenia

Rejon działania: Nowy Londyn, USA

Moce i umiejętności:

Księżniczka Galaria nie posiadała żadnych supermocy według norm swojej rasy. Jednak w porównaniu z ludźmi z Ziemi, różnica była ogromna. Glory Girl była wyszkolona w Sireniańskich sztukach walki, niemal niemożliwych do przewidzenia przez Ziemian. Jako arystokratka, jej potencjał genetyczny był niezwykle wielki, jako że jej przodkinie wybierały odpowiednich ojców dla swych córek, dzięki temu też starzeje się wolniej. Sprawna, wyszkolona w walce, i inteligentna księżniczka posiadała też kilka ceremonialnych – ale wciąż przydatnych w walce – narzędzi.

Słabości:

Glory Girl nie posiada żadnych słabości, poza tymi posiadanymi przez „normalnych ludzi”. Jako że jest bardzo silna, jest nawet na takie czynniki (trucizny, promieniowanie) dość odporna. Za słabość Glory Girl w latach 40. i 50. można uznać jej dość dziwne wyobcowanie z Ziemskiego społeczeństwa.

Skrócona historia:

Galaria to była przyszłą dziedziczką tronu Sirenii. Niestety, niezadowolona grupa męskich terrorystów pod wodzą Revana, zastosowała eksperymentalną bombę kolapsową, w  momencie gdy księżniczka dokonywała ceremonii koronachi. W teorii miała ona przeteleportować księżniczkę do wnętrza gwiazdy. W praktyce jednak przeniosła ją na Ziemię.

Galaria, przerażona nagłą zmianą warunków, postanowiła, po zaakceptowaniu własnego losu, poprawić los ciemiężonych kobiet. Tak narodziła się Glory Girl. (W latach 70. Zmieniła swoje imię na Glory i używa go do dzisiaj. Obecnie jako bohaterka z największym doświadczeniem przewodzi Nowym Legendom)

 

MAGICMAN I (1940)

Imię i nazwisko: Victor Aratazs

Pochodzenie: Terrański wyszkolony zwykły człowiek, później mag  (ograniczony).

Zawód: Superbohater, detektyw, iluzjonista.

Członkowstwo: Członek Legend

Przyjaciele: Legendy (zwł. Valiant), Magicwoman.

Wrogowie: Wrogowie Legend, Madame Mental, Professor Crow, Clarinet (Gabriel Claretti).

Rodzina: Istvan Aratazs, ojciec. Gabriela Aratazs, matka, Robert Aratazs, starszy brat. John Johnston, opiekun.

Pochodzenie: Amerykanin węgierskiego pochodzenia.

Rejon działania: Nowy Londyn, USA

Moce i umiejętności:

Magicman nie posiadał początkowo żadnych nadludzkich mocy, polegając pierwotnie jedynie na swojej wyszkolonej sprawności, czułych zmysłach i pragnieniu zemsty. Z czasem jednak nauczył się odrobiny prawdziwej magii. Jest też zdolnym iluzjonistą cyrkowym. W walce posługiwał się zmodyfikowanymi narzędziami magika, kartami do gry, pyłem do znikania. Znał się też dość dobrze na zapasach i boksie.

Słabości:

Magicman nie posiada żadnych słabości, poza tymi właściwymi zwykłym ludziom.

Skrócona historia:

Istvan Aratazs był magikiem, akrobatą, muzykiem i najlepszym tatą na świecie. Niestety, jego cyrk nie płacił gangowi Clarettiego, i w pożarze zginęli oboje rodzice małego Wiktora. Chłopiec doznał strasznej traumy i zamknął się w sobie. Chłopca wychowywał jego brat, Robert, ucząc młodszego brata wszystkiego, czego zdążył się nauczyć od rodziców. Jednak Robert nie nauczył się niczego, i został napadnięty i torturowany przez gangsterów na oczach Wiktora.

Coś stało się tej nocy. Dorastający chłopak postanowił nie dopuścić do dalszego rozlewu krwi i poprzysiągł sobie w duchu, że wytępi zło ze swojego miasta. Po latach treningu w sztukach walki i akrobacjach, narodził się Magicman.

METEOR MAID

Imię i nazwisko: Margaret „Molly” Miles.

Pochodzenie: Terrańska mutantka (Chyża, żywiołek)

Zawód: Superbohaterka, uczennica.

Członkowstwo: Członkini Legend.

Przyjaciele: Legendy, wszyscy superbohaterowie.

Wrogowie: Wrogowie Legend, Kapitan Sleet i jego załoga bałwanów, Profesor Crow, Duodecima.

Rodzina: Mary i Howard Miles, rodzice, Judy, Carol, i Benny – rodzeństwo. (Potomkiem MM jest Randy Cheng, znany jako Meteor Kid)

Pochodzenie: Danford Bay, USA

Rejon działania: Nowy Londyn i Danford Bay, USA

Moce i umiejętności:

Meteor Maid jest uważana za pierwszą Chyżą na świecie. Zyskała moc superprędkości, a także kontroli nad ogniem. Obecnie uważa się, że jej prędkość była dość ograniczona w porównaniu z np. Zeitgeistem. Jej górna granica prędkości nie jest znana. Jej moc kontroli nad ogniem stanowi dość ciekawy przypadek. Dr Clarke twierdził, że pirokineza stanowiła jej ochronę przed tarciem – innymi słowy jej superprędkość nie zapewniała jej takiej osłony. Meteor Maid jest wobec tego wyjątkiem pośród superbohaterów  (tak jak jej wnuk, Meteor Kid). Tak czy siak, Meteor Maid odporna była na ogień, i mogła kształtować istniejące płomienie. Kontrolowała zbędne ciepło i wypuszczała je w formie płomieni.

Słabości

Wbrew pozorom, woda gasiła płomienie Meteor Maid tylko pod dużym ciśnieniem. Nie mogła wówczas rozwijać wielkich prędkości (co potwierdza teorię doktora Clarke’a). Tajemniczy meteor, który dał jej moce również mógł je przyspieszać… do punktu, w którym Molly nie miała już nad nimi żadnej kontroli.

Skrócona historia:

Molly Miles była uczennicą w prywatnej szkole dla dziewcząt w Danford Bay, na południe od NLC. Buntownicza i niespokojna dziewczyna sprawiała kłopoty rodzicom i wychowawczyni, którzy często dręczyli ją mówiąc o „społeczeństwie” i jego potrzebom. Molly w końcu uciekła z domu, pragnąc zostać reporterem. Poznawała swoje miasto, jednak belfrowata wychowawczyni i policja byli na jej tropie. Uciekając, ukryła się w jednej z szop na farmie w pobliżu miasta… Gdzie uderzył dziwny meteoryt. Poddana dziwnemu kosmicznemu promieniowaniu, Molly wypełniła energia prędkości.

Dziewczyna zdawała sobie sprawę, że tylko cudem przeżyła. Że w innym wypadku mogłaby zginąć uciekając z domu. W trzy sekundy wróciła do pokoju w szkole, i zastanowiła się, co robić dalej. Słysząc o wyczynach Valianta w Europie, zdecydowała się chronić swoje ukochane miasto, przybierając postać Meteor Maid.

SWORDSMAN

Imię i nazwisko: Billy Fawcett

Pochodzenie: Terrański użytkownik magii.

Zawód: Superbohater/brak zawodu, gazeciarz.

Członkowstwo: Członek Legend.

Przyjaciele: Legendy, wszyscy superbohaterowie, duch El Capo.

Wrogowie: Wrogowie Legend, Dark Sword, STARKE THE SUPER ROBOT, Professor Crow, Krahe.

Rodzina: Nieznana – Billy jest sierotą.

Pochodzenie: Nieznane.

Rejon działania: Batson, USA

Moce i umiejętności:

Billy sam w sobie nie ma żadnych supermocy, a nawet jest lekko opóźniony umysłowo. Ma jednak dobre serce, i to pozwala mu na władanie Corazon, rapierem bohatera znanego jako El Capo, tajemniczego zamaskowanego szermierza sprzed 200 lat. Poza niesamowitymi umiejętnościami walki mieczem, Swordsman posiada też nadludzką siłę, sprawność i wytrzymałość.

Słabości:

Billy powraca do swojej postaci dokładnie w 100 uderzeń serca po wypuszczeniu miecza z dłoni.

Skrócona historia:

Billy był sierotą na ulicach miasta Batson, jednak pewnego dnia stał się świadkiem włamania do muzeum. Nieznani bandyci (słudzy Madame Mental) pragnęli ukraść miecz, jednak duch El Capo pragnął, by ostrze było własnością człowieka o czystym sercu. Pozwolił, by miecz trafił w ręce Billy’ego, i tak rozpoczęła się historia Swordsmana.

VALIANT

Imię i nazwisko: Theodore Holt (von Holten)

Pochodzenie: Terrański mutant.

Zawód: Superbohater/ agent wywiadu.

Członkowstwo: Lider Legend.

Przyjaciele: Legendy, wszyscy superbohaterowie, Orzeł Biały.

Wrogowie: Wrogowie Legend, zw. Kapitan Krieg.

Rodzina: Frank von Holten, znany jako Kapitan Krieg: brat bliźniak.

Pochodzenie: Philadelphia, USA. Jego rodzina istotnie pochodziła z Niemiec.

Rejon działania: Nowy Londyn, USA

Moce i umiejętności:

Ted Holt przypadkowo został wzięty za swojego brata Franka, i poddany kuracji Superżołnierza, zyskując nadludzką siłę, sprawność i wytrzymałość i prawdopodobnie odporność na ból.

Słabości:

U Kriega pojawiły się objawy megalomanii i spadku inteligencji, jednak Valiant zdawał się jakoś ich unikać.

Skrócona historia:

Ted Holt był amerykańskim szpiegiem. Jego brat, Frank Holt przed wojną był znanym działaczem Narodowo Socjalistycznej Partii USA. Po ataku Niemiec na Polskę wyemigrował do III Rzeszy, gdzie stał się swoistą maskotką partii. Ted, z uwagi na podobieństwo został wysłany na samobójczą misję, by zbadać plany nazistów.

Okazało się, że Frank ze względu na swoją kondycję i „czystość rasową” wyśmienicie się nadaje na podmiot testu Superżołnierza, który miał genetycznie zmienić go w maszynę do zabijania: Kapitana Kriega. Ted chciał tylko zdobyć odrobinę specyfiku, jednak przez przypadek wypił niemal całą dawkę, i zabił Ericha Keinzla, naukowca odpowiedzialnego za jego stworzenie.

Frank rozwścieczony zmieszał resztki specyfiku z placebo podanemu grupie kontrolnej, co zaowocowało jego przemianą w Kapitana Kriega. Krieg był do tego stopnia rozwścieczony, że zaraz po przemianie wyciął sobie swastykę na twarzy, i ślubował że nie spocznie dopóki nie zabije Teda.

Sam Ted odłączył się od swojej komórki i musiał samotnie wrócić do Ameryki. Byłoby to problemem, gdyby nie posiadł supermocy. Choć pragnął przede wszystkim wrócić do domu to jednak często stawał twarzą w twarz z Niemcami, oraz ze swoim bratem. Brytyjskie czasopisma donosiły o wyczynach Teda, nazywając go śmiałym, dzielnym, superbohaterskim… Valiant.

0
Nikt jeszcze nie poleca tej notki.
Poleć innym tę notkę

Komentarze


13918

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Uważam że umieszczenie Kapitana Kriega, jest zwykła napaścią na przeciętnego usera. Domagam się w imieniu społeczności 1.1-1.9 ocenzurowania tego tekstu.
09-05-2008 08:25
Alkioneus
   
Ocena:
0
Ja też doczytałem, też doczytałem.
09-05-2008 20:29
Erpegis
   
Ocena:
0
Ej, to absolutnie przypadek.
Imię Kapitan Krieg pojawiło się już na pierwszych sesjach testowych kilka lat temu.

Także fakt że Krieg jest bliźniakiem Valianta (jak Kastor i Polluks) stanowi czystą zbieżność nie mającą absolutnie nic wspólnego z różnymi prywatami. Naprawdę.

Jestem ponad takie rzeczy.

Aha, a ilustracje powstają dzięki stronie Fabrica de herois:

fabricadeherois.blogspot.com

09-05-2008 22:16
13918

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Przecież żartuje Erpegis tylko heh...
Nnnatomiast co do tego co apisałeś...no niestety nie moje klimaty.
09-05-2008 22:55

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.