Blog

Wyświetlono rezultaty 41-50 z 155.

Mam was gdzieś

01-04-2009 20:14
12
Komentarze: 1
W działach: RPG
Znudziło mi się czekać na korektę tekstu. Wrzucam pierwszą, niepoprawioną wersję magii dynamicznej na stronę, up for grabs. To tłumaczenie systemu magii z gry Monte Cooke'a World of Darkness, ale dostosowane do D&D 3.5 Ściągać, drukować i grać.   

O Gurpsie, vol II

28-03-2009 20:45
5
Komentarze: 5
W działach: RPG
Wiecie, co jest fajne w RPG? Jasne, odgrywanie postaci. Jasne, rozwalanie złych gości. Jasne, spotkania z kumplami. Ale chodzi mi tutaj o budowanie systemów. Ja jestem facetem. Lubię tworzyć. Mężczyźni, a zwłaszcza geeki wszelkiej maści uwielbiają tworzyć działające systemy lub analizować już istniejące. Łapie się pod to programowanie, rysowanie schematów blokowych, rozbieranie na części zegarków, trainspotting a także gry - komputerowe, ekonomiczne, strategiczne czy cRPG, jak również planszówki, gdzie budujemy coś co ma zadziałać (Machina, Ticket to Ride, Wolsung), no i RPG. RPG to bard...

Takie tam

22-03-2009 12:16
4
Komentarze: 1
W działach: RPG
I wysmażyłem quentinowy scenariusz. Ze zrozumiałych powodów nie mogę napisać o czym on jest, ani do jakiego systemu. Za kilka godzin go skończę poprawiać i wyślę pod znany skądinąd adres. Jestem absolutnie pewien, że nie wygram, ale moim celem jest zostać zauważonym, oraz, bądźmy szczerzy, napisać cokolwiek na Quentina. Zabierałem się do tego w sumie od liceum, z moim legendarnym scenariuszem, w końcu jednak wybrałem coś innego. Po drodze wybrałem się na R-kon. Konwent nieduży ale fajny. Ciekawe konkursy, prelekcje i console room z Super Mario... Co doprowadza mnie do bardzo osobistego wniosk...

O Gurpsie, vol. I

07-02-2009 00:20
11
Komentarze: 2
W działach: RPG, Gurps
Kupiłem jakiś czas temu 3 podręczniki podstawowe do D&D. I teraz myślę, że kupiłem złą grę. Nie zrozumcie mnie źle, D&D4 to bardzo porządna, nowoczesna gra w siekanie potworków i zdobywanie ich skarbów w magiczny i niesamowity sposób. To akcja, anime, Avatar: The Air Bender *, napieprzanie się mieczami większymi od ciebie, i rzucanie kulami ognia w smoki. Gra jest fajna, długo się będę przy niej bawił i w odróżnieniu od wielu innych gier, pewnie nie będę narzekał na brak graczy. Ale cholera, mogłem był kupić czwartą edycję GURPSa. Mogę gadać o narracji, o tym jak lubię grywalność i płynną...

Kto mnie gugla

15-01-2009 19:28
35
Komentarze: 18
W działach: Humor
Cze. Od jakiegoś czasu mam ukrytego statcountera w profilu, aby móc sprawdzać, kto i dlaczego mnie odwiedza. Przeważająca część czytelników tego bloga to polterowcy, ale niektórzy trafiają tu przez gógla. Oto kilka najdziwniejszych wyszukiwań przynoszących mój blog nieświadomym przedstawicielom młodzieży. Niektóre zapewne zdemoralizowałyby dzieci, ale jestem pewien że to właśnie dzieci wpisują takie teksty. :P Co więcej, ponieważ te wyszukiwania prowadzą do już istniejących wpisów, karcenie mnie za niedyskrecję jest już mocno spóźnione.&n...

Lista niepotrzebnych badziewi w papierowych grach RPG:

10-01-2009 22:30
52
Komentarze: 29
Lista niepotrzebnych badziewi w papierowych grach RPG: 1. Kalendarz z zajebistymi nazwami miesięcy Co drugi autor RPG fantasy uważa się za cholernego geniusza, twórcę nowych światów równego Tolkienowi. Aby podkreślić empicki (!) rozmiar świata oraz jego głębię, nasz autor wyciąga tam gdzie trzeba swój kalendarz. W języku angielskim ma to mało sensu, bo choć oczywiście w Faerunie nie było boga Janusa (a może? Jest Mielikki i Silvanus…), to jednak dla przeciętnego usera gry nie ma znaczenia jak nazywa się ten miesiąc. Może zilustruję to autentyczną rozmową z wczesnych sesji WFRP, kiedy kup...

Sir Pratchett

31-12-2008 19:28
6
Komentarze: 4
W działach: Książki
W zasadzie niczego nie planowałem na sylwestra (poza schlaniem się jak świnia i zarzyganiem, po raz kolejny, dywanika zszytego ze szmat), ale cóż, poza życzeniami muszę powiadomić społeczność internetową o cóż, chyba najbardziej zasłużonym wydarzeniu kończącego się roku. Terry Pratchett został pasowany na rycerza Imperium Brytyjskiego. http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/7805143.stm Gratulacje, Sir Pratchett. Nie powiem że nie zasłużył, powiem że zasłużył na więcej. A tak w ogóle to Happy Hogswatchnight, i powracam do defaultowej działalności sylwestrowej. Mmmm, whiskey. Aha, przypom...

Przygody Cześka Barbarzyńcy - Odcinek 224: Klątwa Eliksiru Zombie

13-12-2008 19:26
0
Komentarze: 1
W działach: Czesiek Barbarzyńca, Tfurczość, Humor
Wyobraźcie sobie zamek. Starą, zrujnowaną twierdzę z szarego kamienia. Dołóżcie efekty specjalne. W wyobraźni narysujcie noc, przymglone światło wydostające się z najwyższego okna, i gromy. Obowiązkowo muszą być gromy. Król Arendt, szalony czarnoksiężnik z Verturii, najwyższy władca tego i owego, trudził się, ciskając w przestrzeń prastare klątwy i zaklęcia i studiując starożytny manuskrypt z Meh. Mikstura zombifikacji była już prawie gotowa. - Hahaha! – zapluł się monarcha, radując się wielce. Kropla jadu ryby fugu wpadła do mikstury, zabarwiając ją na ładną, zielonkawą barwę. Ponieważ...

Święty spokój

08-11-2008 23:20
2
Komentarze: 1
W działach: Studencki żywot
Fajnie jest móc pozarabiać trochę pieniędzy. Niezbyt dużo, ale na tyle by być zadowolonym. Fajnie jest móc kupić książkę czy dwie, na którą czekało się już od pół roku. Fajnie jest porozmawiać z dawno nie widzianym kumplem. Fajnie jest spacerować po Powiślu, kiedy z drzew spadły już liście a oddech zamarza w powietrzu. Fajnie jest poczuć, że jest się dobrym w tym, co się robi, nawet jeśli nie chce się tego robić cały czas. Fajnie jest znaleźć w bibliotece książkę, której szukało się przez dwa tygodnie, fajnie jest też mieć audiobook książki, którą zawsze chciało się przeczytać. Fajnie jest mi...

W ramach rozważań

21-10-2008 21:42
14
Komentarze: 4
W działach: RPG
Monotematycznie, wiem, trzy posty pod rząd o RPG, ale ksywka zobowiązuje. Następnym razem będzie o dupach. Albo opiszę mój sen. No wybaczcie, ale niezbyt dużo dzieje się ostatnio wartego opisania, nawet w urzędach mnie potraktowali jak człowieka prawie. W trakcie zbierania materiałów do magisterki uświadomiłem sobie następujące fakty: 1. Gry fabularne mają trzydzieści lat. (jeśli za punkt wyjścia przyjmiemy D&D, były rzeczy wcześniejsze) 2. Gry się zmieniają. Co prowadzi do następującej konkluzji: Gdyby, powiedzmy, czwartą edycję D&D, czy też Savage Worlds, czy też Fireborn wydano dziesięć...